Milles ønske blev opfyldt

Mille fik jo som tidligere skrevet, sit første ønske opfyldt af Make A Wish / Ønskefonden og vi har nu været af sted på en fantastisk tur!

Af Ønskefonden, fik Mille et ophold til Disneyland Paris, med 2 overnatninger på New Port Bay Club hotellet, som ligger inde i Disneyland.

Vi fik en ekstra overnatning af Milles bedstefar og vi tog Milles hjemmepasser Lærke med på turen! Det var vi så glade for at vi gjorde! Det gav meget mere ro, at hun var med til at hjælpe til! Der var mulighed for at de kunne gå lidt fra hvis det var nødvendigt og så var det dejligt at dele den oplevelse med hende også.

Ønskefonden stod for at planlægge hele turen, så vi skulle bare vente på at vi modtog en mappe med alle oplysninger og billetter i.

Vi havde desværre lidt rod, med at få en ekstra rejseforsikring til Mille pga hendes epilepsi. Den har virkelig lavet bøvl og der er blevet lavet meget om i hendes medicin, så der var ingen der ville dække denne! Så vi tog af sted uden og krydsede fingre for, at Mille ikke ville skulle have for meget anfaldsbrydende medicin!

Vi har aldrig fløjet med Mille før, så vi skulle lige have styr på kørestol, assistance i lufthavnene og pillepas. Det fik vi og afsted det gik!

Vi skulle være i lufthavnen meget tidligt, så alt blev pakket aftenen før, så vi bare skulle i bilen og afsted.

Morgenmaden blev indtaget i lufthavnen!

I lufthavnen gik det super nemt med assistancen og Mille blev hjulpet helt ud til hendes sæde i flyet! Det virkede måske lidt voldsomt, da vi lige skulle prøve det første gang, men Mille tog det hele så fint, så det var bare super dejligt!

I København foregik det hele på sammen måde, vi blev hentet som de sidste på flyet og sat på flyet til Paris som de første.

Vi var noget spændte på turen i flyet! Men Mille faldt i søvn og da hun vågnede fik hun lidt at spise, samt sin tablet med Prinsesse Sofia og Doc Macstuffins, så ingen problemer der. Hun sad selv, med almindelig sele eller hos Lærke. Vi kunne ikke få en H sele til hende på flyet, det havde vi egentlig troet man kunne, men det gik fint uden! Mads faldt også i søvn og Andreas hyggede med film!

Da vi kom til lufthavnen blev vi hentet som de sidste og fulgt til bagagen og derfra skulle vi selv finde ud til bussen til Disneyland! Der var lidt misforståelser, men vi fandt ud af det og kom med bussen mod Disneyland.

Her fik vi udleveret vores værelsesnøgler og Mille fik sin specielle VIP Make A Wish kæde, som gjorde at hun intet skulle stå i kø til.

SÅ var det hurtigt op på de meget fine værelser med bagagen og videre mod parken til noget mad! Der var vi virkeligt blevet sultne!!

Vi havde et par timer i parken, indtil det begyndte at regne! Det væltede ned og gjorde at vi måtte gå tilbage til hotellet noget før beregnet. Det var lidt ærgerligt, men vi kunne slet ikke være ude i det vejr, så vi spiste på Mac D og så tilbage på hotellet og i seng!

Så var vi klar til dagen efter, hvor vi startede dagen med kæmpe morgenmadsbuffet på hotellet!

Der var ALT hvad vi kunne tænke os!! Det var virkeligt lækkert – Mille og Mads var ikke med på alt det fancy morgenmad, de ville bare have deres havregrød med smør og sukker?!!!

Vi havde en rigtig dejlig dag i parken, der bød på møde med Minnie, Anders And, Fedtmule, Chip og Chap, Snehvide, Mickey Mouse, Peter Pan, Wendy, Kaptain Klo og Mr. Smisk, Alladin og Jasmin, samt Askepot! Det var en kæmpe oplevelse for Mille og hendes søskende ( måske ikke så meget Mads, der gik i panik! ) at møde figurene! Nogle af dem var Mille meget betaget af og ved nogle af dem var hun træt.

Der var også rigtig mange indtryk for hende, at skulle tage ind! Mille prøvede også nogle karruseller, som hun syntes var vildt sjove! Der var store smil og grin! Vi andre nød jo også godt af Milles VIP kort, specielt  Andreas og Mads, alle fik jo lov til at springe køen over og møde firgurene og prøve karruseller, uden først at skulle være blevet trætte af at vente i de meget lange køer! Der var også et stort bil og motorcykel show i Studios! Det var især Andreas meget vild med og ville gerne se det igen!

Vi nåede meget på den dag og sluttede af, med at se den store parade! Den var vildt flot!!

Vi sad på allerførste række, da Mille jo havde hendes VIP kort!

Vi nåede nok også set i bakspejlet lidt for meget, for da det var ved at være tid til aftensmad, var Mille blevet meget træt og vi kunne se at der var anfald på vej! Så det blev lidt noget rod med aftensmaden og Mille og Lærke tog tilbage på hotellet, så Mille kunne få lidt ro på. Det var en skam at dagen skulle slutte sådan, men tilbage på hotellet var Mille tilpas igen og kunne hygge med Lærke inden sengetid!

Vi andre gik i parken igen efter aftensmad og fik prøvet lidt karuseller og set show!

Mads faldt i søvn i klapvognen og vi andre stod nu klar, til at se Disneys 25 års Illumination show! Det var SÅ fantastisk et show, Jesper og jeg har aldrig set noget lignende! Det gav kuldegysninger og kæmpe smil! En kæmpe oplevelse!

Så var den dag også ved at være brugt! Trætte, men glade tog vi tilbage til hotellet! Mads var ikke så glad for at sove i hans seng, så det blev mellem mor og far, hvilket var noget af en rodet oplevelse. Mille var også meget vågen om natten dernede, så det kunne godt mærkes at oplevelserne var store og søvnen ikke så lang!

Men afsted mod endnu en dag i parkerne!

Vi startede dagen med et møde med Pluto på hotellet, derefter gik turen i Studios, hvor der var møde med Belle og forskellige ture i forlystelser! Mille var især vild med en tur i Det flyvende tæppe! Her var kæmpe smil efterfølgende, det var fantastisk, at se Mille blive så glad og bare have det sjovt!

Der blev også tid til et møde med Andersine og en tur med det store tog, der kører i parken!

Vi kunne desværre ikke møde Prinsesse Sofia, hvilket var rigtigt ærgerligt, da det  jo er hende Mille er helt pjattet med! Hun er også i parken, men ikke fast, så der var ingen der kunne sige om hun kom!

Vi så i stedet alle de andre flotte prinsesser og det var en stor oplevelse for Mille ( og mor!! ) De dansede så smukt og Mille kiggede længe på dem! Musikken er også så god! Den har vi købt med hjem på cd, så vi kan huske hvor fint den lød!

Alle figurene og Prinsesserne vi mødte var SÅ søde og kærlige over for Mille og tog sig tid til at sige hej og sætte sig ned til hende! De var også rigtig gode og tog sig tid til Andreas og Mads, men det betød noget særligt at de tog sig den ekstra tid til Mille. Det var en stor oplevelse at se hende have et samspil med dem!

I starten havde vi det lidt mærkeligt med det her VIP kort, for det gjorde faktisk, at vi jo slet ikke stod i kø og vi også kom foran andre handicappede. Vi snakkede lidt om, at det var jo også det særligt fantastiske ved, at Mille er afsted med Ønskefonden og det skulle vi ikke have dårlig samvittighed over! Meeen lidt specielt var det nu, at blive hentet ind foran alle de andre og der var da også nogle, som måske ikke syntes at det var helt ok! Men vi NØD det og det gjorde jo at Mille kunne have mangle flere fantstiske oplevelser i den tid vi var det!

Den sidste aften tog Lærke og jeg tilbage til parken da ungerne var lagt i seng, for at hun også kunne se det flotte show og jeg ville rigtig gerne se det igen!

Næste dag var det tidligt op, for at nå bussen mod lufthavnen kl. 7! Vi fik morgenmad med fra hotellet, som vi hentede i deres buffet inden den åbnede og så var det kurs mod lufthavnen.

Vi havde god tid derude, men skulle også lige bruge lidt tid på at få styr på hvor vi skulle af med bagagen.

Mille havde et stort anfald lige inden vi skulle på flyet! Vi skulle heldigvis ikke bryde det, men det var tæt på! Så det gav lige lidt sved på panden. Mille var træt, det var vi alle sammen og der var ikke så godt styr på assistancen i lufthavnen, som vores oplevelse havde været på vej derned. Det blev lidt hektisk og vi blev godt og grundigt tjekket for narkotika! Det var en meget voldsom oplevelse for mig at opleve, at alle børn skulle tjekkes, hænderne skulle tjekkes, sko skulle tjekkes og Milles kørestol fik den store tur! Det hele forgik på fransk og engelsk og jeg var bare så vred over, at de var så voldsomme og gik så hurtigt frem. Det var virkelig en dårlig oplevelse og jeg bliver så vred over, at der simpelthen er folk der smugler stoffer på deres børn, der gør at andre skal stå i denne situation! ØV!!

Assistancen ud til flyet gik helt galt og Mille var rigtig træt og ked af det. Det endte lidt kaotisk, med at Lærke måtte blive tilbage med Mille, mens alle kom på flyet. Vi ventede længe derude og der kom ingen Mille og Lærke. Jeg spurgte flere gange stewardessen og de vidste ikke helt hvad der foregik, ud over at vi ventede på Mille. Så til sidst gik jeg ud af flyet og hentede Mille der nu stod i regnen sammen med Lærke. Jeg fik også skældt lidt ud på assistancen, da jeg slet ikke syntes det var ok overfor Mille!

Ind i flyet med os og afsted mod København og derfra til Aalborg.

Det har været en helt fantastisk rejse til Disneyland! Det har været så dejligt, at vi alle kunne få denne oplevelse sammen med Mille! Vi er slet ikke i tvivl om, at Mille har fået rigtig meget ud af turen! Der var så mange smil og grin og glæde i hendes øjne, så vi er sikre på at hun virkelig har nydt det!

Det har været så fedt at opleve Disneyland med vore børn! Det er en anden måde at være afsted på og det er selvfølgelig hårdt til tider, men at se dem opleve Disneyland har været fantastisk!

Et billede der måske giver et indtryk af, at der nogle gange er nok at se til.

Det var også det helt rigtige tidspunkt at komme afsted på. Det har virkeligt været et langt og hårdt forløb, med at få styr på Milles epilepsi, som vi jo stadig ikke har løst. Det har det været for Mille, men bestemt også for os andre. Det har været dejligt, at kunne glæde sig til denne fælles oplevelse, som handler om alt andet end handicap og sygdom. Man kan ikke andet, end at være glad når man er i Disneyland og den glæde havde vi brug for!

Nu skal vi have lavet en bog med alle de gode billeder vi har fået taget, så vi kan mindes turen med Mille igen og igen!

Vi siger 1000 tak til Ønskefonden for at opfylde Milles ønske!

Til andre der har syge/handicappede børn siger vi, skynd jer at søg! Det er ikke svært og tager ikke lang tid!

K HandiMor / Susanne

1 comment / Add your comment below